FELANMÄLAN

Problem gällande fastighet och lägenhet
Problem av olika slag i din lägenhet omfattas inte längre av JMs garanti. Känner du dig osäker på vad som gäller kan du sända ett meddelande till styrelsen@brftornet5.

Eget ansvar
Tänk på att du som bostadsrättshavare själv är ansvarig för de flesta fel som inträffar i din bostad, undantagen framgår av föreningens stadgar. Om du har gjort en felanmälan, enligt rutinen nedan, kommer du bli debiterad för kostnaden, för sådant du själv ansvarar för.

Vid akuta problem gällande t.ex. lägenhet, trapphus, garage eller gård, ring
Riksbyggens kundtjänst på 0771-860 860. Numret gäller dygnet runt. Angående nycklar och lås och hissar, se nedan.
Vid kontakt med kundtjänsten hos Riksbyggen skall du uppge namn, lägenhetsnummer, gatuadress och att det gäller Brf Tornet 5 i Uppsala. Ärende som bedöms kunna vänta till ordinarie arbetstid kommer att noteras som en felanmälan och inte föranleda jouråtgärd och därmed sammanhängande extrakostnad för föreningen.

Vid icke akuta problem kan du göra en  felanmälan via Riksbyggens webbsida.

Problem med nycklar och lås
Kontakta Trygghetsprodukter på  018-694 445 eller 0771-694 445 dygnet runt.

Hissproblem
Ring Kone 0771 50 00 00 dygnet runt.

Problem med bredband
Telia Triple Play – ring FiberLAN kundtjänst 020 – 20 20 70

Bra information
Bostadsrattsforsakring – Föreningens kollektiva bostadsrättsförsäkring B388.7
Filter till luftintaget bakom dina element kan beställas från Acticon
Vår fastighetsskötare är Riksbyggen
Telia är vår leverantör av Internet, TV och IP-telefoni